Evine
ya da ofisine aylardır alıcı bekleyenlere önerilerde bulunan Mimar
Koray Yavuzer, “Sadece evi alırken değil, satarken de mimarla çalışın.
Son bir dokunuş ile evinizin değerini yükseltmek ve satılık binlerce ev
arasında tercih edilen olmak mümkün” dedi.
Satılmak
istenen eve “final touch” yani son dokunuş yapılırsa evin satılma
ihtimali daha da artıyor. Sadece ev alırken değil, satarken de bir
mimarla işbirliği yapın. Evde özellikle mutfak ve banyoda yapılacak son
dokunuşlarla evinizin değerini yükseltebilirsiniz.
Kaliteli malzeme iyi etki bırakır
Artık
mimaride son trend “final touch”. Ekonomik kriz öncesi, son dokunuş ile
evin değerinde yüzde 15’e varan artışlar sağlamak mümkün idi. Ancak bu
dönemde evi satabilmek dahi başarı. Değer artışı sağlamasanız bile evi
satılabilir hale getirmek ve yüzlerce rakibinin arasından sıyrılmak dahi
önemli. Son dokunuş çalışmalarında ise mutfak başı çekiyor. Ev satın
alırken kararı genellikle kadınlar veriyor ve kadınların en çok
ilgilendikleri alanların başında mutfak geliyor.
Şimdilerde
en güncel kampanyalardan biri, ekonomiye can vermek için organize
edilen “Evinizi yenileyin” kampanyası... Halkbank’ın desteği ile evinde
ofisinde tadilat yapmak isteyenlere çok düşük faizle kredi veriliyor.
Evinizi daha değerli hale getirin
Eski
bir daire veya mekan için artı değer oluşumu için yapabilecekler belli
bir noktaya kadar etkili olacaktır. Çünkü içeri ne koyarsanız koyun,
apartmanın girişi, bina duruşu, genel peyzaj binanın mevcut değeri
değişmeyecektir. Ancak evinizin içinde şunları yapabilirsiniz.
• Net mekanlar oluşturmak:
Mekana girildiğinde satın almak isteyen kişinin, emsallerinden çok daha
farklı bir atmosfer ile karşılaşması, ilk etki için çok olumlu sonuç
verecektir. Artı değer kazandırmak istenilen mekanın planlamasında ne
gibi değişikliklerin yapılacağına karar verilmelidir. Ardından seçilen
duvarların yıkılması ve gereken yerlerde yenilerinin yapılması ile
şeklinde yol alınır.
• Daire içinde doğru malzeme seçimleri yapmak:
Günümüz şartlarında piyasada çok farklı ve kaliteli malzemeler mevcut.
Mülk satın almak isteyen çoğu kişiyi zeminde yaptıracağınız bir parke
kaplamasının veya mutfak ile banyosunun gereğine uygun kaliteli
malzemeler ile revize edilmiş olduğunu görmek etkileyecektir.
Unutulmamalıdır ki her işte olduğu gibi ortam ve ambiyans satın alma
kararında çok önemli rol oynar. Bu konuda dikkat edilmesi gereken ufak
husus ise; mekanın yer aldığı muhit ve sitenin mevcut şartlarını göz
önünde bulundurmaktır. Örneğin seçilebilecek çok pahalı bir mutfak
ödenecek tutar nisbetinde dairede hedeflenen artı değeri
yakalamayabilir. Seçimlerinizin oluşturmayı hedeflediğiniz doğru
düşünülmüş ve detaylandırılmış net ve sade atmosferin sağlanması yönünde
olması gereklidir. Ne çok fazla kalmalı, ne de derme çatma havasında
olmalı. Kullanılacak renkler veya detaylar iddialı veya abartılı
olmamalı. Sizin için çok çarpıcı gibi görünen renkler bir başkası için
itici bulunabilir. Ya da gereksiz dolulukta detaylandırılmış kapı
pervazları veya abartılı kartonpiye uygulamaları aynı istenmeyen etkiyi
oluşturabilir. Çok yüksek paralar verilmiş evlerde ev sahibi kendi
zevkini yansıtmak isteyeceğinden yapılan müdehaleler, sade ve mümkün
olduğunca net çözümlerden ibaret olmalıdır.
Yolun başında ne yapmalı?
• Vaziyet planından başlayarak projenin konumlandırılması: Mimari ekibin inşaata başlanacak olan arsaya en uygun vaziyet planı yerleşimini ve konumlandırmayı yapması gerekir. Arsada yapılacak yerleşimde haklı olarak mal sahibinin ya da müteahhitin yönelimi maksimum metrekare kullanım alanı kazanmak, arsanın her noktasını iyi değerlendirmektir. Bu noktada balık istifi tabiri yapılmış binaların biribiriyle nerdeyse iç içe binaların, proje tamamlandıktan sonra daha fazla inşaat metre karesinin fiyatlar üzerine de olumlu bir etki yapmayacağını, aksine tüm projenin satışını zorlaştıracağını müteahhite çok iyi izah etmek gerekir. Yine vaziyet planında yerleşimi yapılacak blokların, yeşil alanların, otoparkların ve sosyal alanların konumlandırılmasının doğru etüd edilmesi gerekir.
• Vaziyet planından başlayarak projenin konumlandırılması: Mimari ekibin inşaata başlanacak olan arsaya en uygun vaziyet planı yerleşimini ve konumlandırmayı yapması gerekir. Arsada yapılacak yerleşimde haklı olarak mal sahibinin ya da müteahhitin yönelimi maksimum metrekare kullanım alanı kazanmak, arsanın her noktasını iyi değerlendirmektir. Bu noktada balık istifi tabiri yapılmış binaların biribiriyle nerdeyse iç içe binaların, proje tamamlandıktan sonra daha fazla inşaat metre karesinin fiyatlar üzerine de olumlu bir etki yapmayacağını, aksine tüm projenin satışını zorlaştıracağını müteahhite çok iyi izah etmek gerekir. Yine vaziyet planında yerleşimi yapılacak blokların, yeşil alanların, otoparkların ve sosyal alanların konumlandırılmasının doğru etüd edilmesi gerekir.
• Doğru planlanmış kat planları ve iç mekan yerleşimleri:
Vaziyet planlarının ardından oluşturulacak kat planların, kişlerin
istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde farklı tiplemeler
yoluna giderek çözülmesi gerekir. Bugün stüdyo tipi dairelere ya da 4 – 5
odalı daha büyük tip dairelere fazlaca ihtiyaç duyulduğu gözükmektedir.
Eskinin basma kalıp 2+1 ya da 3+1 formatı değişen yaşam şartları ile
birlikte artık geride kalmıştır. Genç çocuksuz bir çiftin oturacağı
daire ile 2 çocuklu bir ailenin oturacağı daire farklı ihtiyaçları göz
önünde bulundurularak planlanıyor ve hatta aynı kişi sayısı hedeflense
bile kat planlarında daha farklı ve esnek plan tipleri dahi
sunulabiliyor. Mantık olarak çok farklı plan tiplerinden oluşan kat
planları uygulama süresini uzatacak olsa dahi, tüketici için kendi
evinin bir diğerinden farklı ve özel olduğu hissi ile hedeflenen artı
değer sağlanacaktır.
• Yine doğru malzeme seçimi:
Birinci kısımda bahsedildiği gibi, her bölgede bir çok emsalinin
olduğu, her geçen gün yeni projelerin başladığı bugünlerde farklılık
yaratmak şarttır. Bu amaçla örnek dairelerin planlanmasında ve ardından
yapılacak uygulamalarda kaliteli malzeme seçimi her zaman istenilen
ektiyi sağlar. Türk aile ve mantık yapısında satın alınacak evin mutlaka
mutfak, banyosu, parkesi görülerek karar verilir. Bu sebeple
diğerlerinden farklılık yaratacak ancak maliyeti çok etkilemeyecek marka
değeri olan malzeme seçimleri yapılması uygun olacaktır.
• Konsept:
Farklılık, ortaya konulacak konsept bir projeyle sağlanabilir. Son
derece rutin, monoton, alışageldik yapıların arasından projenin
sıyrılabilmesinde en önemli faktör daha önce yapılmamışı yapmak
olacaktır.
• Cepheler ve dış siluet:
Güncel ve çabuk eskimeyen malzemelerin kullanımı, projeye
maliyetlerinin çok üzerinde değer katacaktır. Yalnızca malzeme seçimi
değil hedeflenen şık ve farklı cephe silüetleri oluşturabilmek için de
çaba gösterilmelidir. Sefer tası gibi birbirinin tıpatıp aynısı kat
planları yerine, bir kat üstteki dairenin altakinin özel alanlarını da
gözeten ancak farklı çıkmalar ve cephe hareketlerine olanak tanıyan bir
anlayışla tasarlanması istediğimiz etkiyi yakalatacaktır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder