Köprüler ile otoyolları alan ise 5.72 milyar dolar ile Koç ve Ülker Grubu'nun oluşturduğu konsorsiyum oldu.
ÖDEME ŞARTLARI
Özelleştirme
İdaresi Başkan Yardımcısı Osman İlter, köprü ve otoyolların
özelleştirme ihalesinin, ödemede peşin esasıyla gerçekleştirildiğini,
ancak istenildiği takdirde ödemede yüzde 30 peşin, kalanın 12 ayda bir
ödemeli 4 yıl vadeli olacağını bildirdi.
Türkiye'nin en zengin ve en güçlü işadamları arasında yer alan Mustafa Koç, Murat Ülker, Ferit Şahenk, Hamdi Akın, Nurettin Çarmıklı ve İshak Alaton bugün köprü ve otoyol ihalesi için kapıştı.
Türkiye'nin en zengin ve en güçlü işadamları arasında yer alan Mustafa Koç, Murat Ülker, Ferit Şahenk, Hamdi Akın, Nurettin Çarmıklı ve İshak Alaton bugün köprü ve otoyol ihalesi için kapıştı.
Özelleştirme
İdaresi Başkan Yardımcısı Osman İlter'in komisyon başkanlığında yapılan
nihai pazarlık görüşmesinde ilk olarak kapalı elemesiz teklifler
alındı.
İLK OLARAK NUROL KONSORSİYUMU ELENDİ
1.
elemeli yazılı turda en düşük teklifi veren Nurol Holding AŞ - MV
Holding AŞ - Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AŞ - Kalyon İnşaat
Sanayi ve Ticaret AŞ - Fernas İnşaat AŞ Ortak Girişim Grubu elendi.
Kalan 2 firmayla açık artırmaya geçildi.
Açık artırmada başlangıç tutarı 5 milyar 630 milyon dolar, artırım aralığı ise 10 milyon dolar olarak belirlendi.
Açık
artırmada en yüksek teklifi 5 milyar 640 milyon dolarla Koç Holding AŞ -
UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak
Girişim Grubu verdi.
DOĞUŞ GRUBU YENİ FİYAT VERMEDİ
Autostrade Per I'Italia SPA - Doğuş Holding
AŞ - Makyol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret AŞ - Akfen Holding AŞ Ortak
Girişim Grubu temsilcisi teşekkür ederek, yeni bir fiyat
vermeyeceklerini söyledi.
BAŞKAN İLTER'İN YENİ ÖNERDİĞİ FİYATI KOÇ KONSORSİYUMU KABUL ETTİ
Bunun
üzerine ihale komisyonu başkanı Osman İlter, en yüksek teklif sahibi
konsorsiyumdan 5 milyar 640 milyon dolarlık teklifini 5 milyar 720
milyon dolara yükseltmelerini rica etti. Bir müddet süre isteyen
konsorsiyum temsilcileri teklifi 5 milyar 720 milyon dolar olarak revize
ettiklerini bildirdi. Böylece nihai pazarlık görüşmeleri teknik olarak
sonuçlanmış oldu.
İHALEYE 3 KONSORSİYUM KATILDI
Özelleştirme İdaresi Başkanlığında, ÖİB Başkan Yardımcısı Osman İlter'in komisyon başkanlığında yapılan ihaleye 3 konsorsiyum katıldı.
İhalenin başlangıcında ihale usul ve yöntemiyle ilgili açıklamalarda bulunan İlter'in verdiği bilgiye göre, ihalede tüm teklifler ABD doları cinsinden alındı.
1 tur elemesiz kapalı yazılı teklif alınmasının ardından 1 elemeli tur yapıloğ, ardından açık artırmaya geçildi.. Açık artırma, belirlenen başlangıç tutarı üzerinden, açık artırım aralığıyla sürdü.
GRUPLAR
İhaleye katılan konsorsiyumlar şöyle;
*''Nurol Holding AŞ - MV Holding AŞ - Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AŞ - Kalyon İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ - Fernas İnşaat AŞ Ortak Girişim Grubu'',
*''Koç Holding AŞ - UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak Girişim Grubu''
*Autostrade Per I'Italia SPA - Doğuş Holding AŞ - Makyol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret AŞ - Akfen Holding AŞ Ortak Girişim Grubu'' katıldı.
25 YILLIK SÜRE
Özelleştirme işlemi, tek paket halinde, işletme hakkının verilmesi yöntemiyle ve fiili teslim tarihinden itibaren 25 yıllık süre için gerçekleştirilecek. Özelleştirmenin ardından köprü ve otoyolların bakım ve onarımı dahil bütün maliyetler özel sektör tarafından sağlanacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder